Betaalwijze, Retourbeleid en Leverwijze

Betaalwijze

 

Je kunt met iDeal veilig betalen bij Dieren Vitaliteit.

Betaling vindt plaats zodra je bestelling is afgerond.

 

Al onze prijzen zijn inclusief 21% BTW & exclusief verzendkosten. Alle genoemde prijzen zijn onder voorbehoud van tussentijdse wijzigingen en eventuele fouten of vergissingen. In geval van twijfel kan je ons mailen of bellen voor meer informatie omtrent een product en de prijs.

 

Verzendkosten

Alle vermelde prijzen zijn steeds vermeld zonder verzendkosten. De verzendkosten zijn afhankelijk van je keuze van product en aankoop/verhuur.

De verzendkosten bedragen:

  • € 8,90 voor bestellingen tot 10 kg (aangetekend + verzekerd tot € 500,00).
  • € 18,00 voor bestellingen naar het buitenland (aangetekend + verzekerd tot €500,00).
  • € 14,90 voor alle producten boven de € 500,00 (aangetekend + verzekerd tot € 5.500,00).
  • € 6,75 voor producten zonder apparatuur (normale verzending).

 

Uitvoering van alle bestellingen is op basis van beschikbaarheid. Wij behouden ons uitdrukkelijk het recht voor om je bestelling om welke reden dan ook niet te aanvaarden.

Wij behouden ons tevens het recht voor om een koop te annuleren zonder voor enige schade of kosten aansprakelijk te zijn anders dan terugbetaling van ontvangen bedragen in verband met het door ons geannuleerde koopcontract. Mochten we je koop annuleren, dan krijg je daarover bericht per e-mail.

 


Retourneren en Ruilen

 

Natuurlijk kan het voorkomen dat je een product of bestelling wilt retourneren. De gehele procedure kan je hieronder lezen, maar in het kort betekent dat:

  • Dat je 14 dagen hebt om ons te melden dat je een product wilt retourneren
  • Dat je vervolgens 14 dagen hebt om het product terug te sturen
  • Dat je zelf de kosten voor de retourzending aan Dieren Vitaliteit betaalt
  • Dat we het aankoopbedrag van het product aan je crediteren conform de procedure zoals hieronder beschreven

Termijn

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de koopovereenkomst te herroepen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je, of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt, danwel  - in het geval van levering die bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen – waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de laatste zending of het laatste onderdeel fysiek in bezit krijgt.

Wanneer kan je niet retourneren?

Het recht op herroeping vervalt wanneer je een noodzakelijke verzegeling op een product verbreekt, bijvoorbeeld de hygiënische verzegeling op voeding(ssupplementen) en verzorgingsproducten dan wel de verzegeling op audio-, video- dan wel computermateriaal. Of omdat een apparaat beschadigd is of opzettelijk kapot gemaakt.

Hoe werkt herroeping?

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bv. per e-mail dan wel telefonisch) op de hoogte stellen van je beslissing de overeenkomst te herroepen. Deze mededeling moet zijn verzonden voordat de herroepingstermijn van 14 dagen is verstreken.

Je kan hiervoor gebruikmaken van ons contactformulier, maar je bent hiertoe niet verplicht.

Vermeld graag je ordernummer voor een snelle opvolging.

Belangrijk!

Een retourzending stuur je altijd DIRECT naar ons bedrijfsadres. Pakketjes die naar een pakketpunt o.i.d. worden gestuurd, worden niet afgehaald en daarom uiteindelijk weer naar de afzender teruggestuurd. Voorkom extra verzendkosten en stuur je retourzending dus rechtstreeks aan:

Dieren Vitaliteit

Chopinlaan 66

6865 EX Doorwerth

info@dierenvitaliteit.nl

 

Gevolgen van de herroeping

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 10 dagen nadat wij de retourzending hebben ontvangen en gecontroleerd, van ons terug.

Stuur je slechts een deel van je bestelling terug, worden de eventueel door jou betaalde leveringskosten van je oorspronkelijke order niet terugbetaald.

Wij crediteren met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen.

Termijn voor retour sturen

Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat je ons hebt medegedeeld dat je wilt retourneren, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

Een product retourneer je compleet, in nieuwstaat en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking.

Een product voldoet niet (volledig) aan de retourvoorwaarden als:

  • Het product niet compleet is zoals geleverd in de doos;
  • De verpakking of het product (onnodig) beschadigd is;
  • Het product meer gebruikt is dan nodig was om het te kunnen beoordelen (bekijken of proberen).

Kosten voor retourneren 

De directe kosten van het terugzenden van de goederen betaal je zelf. Stuur het pakket ALTIJD aangetekend retour en ook voldoende verzekerd. Mocht het pakket onverhoopt kwijt raken, zullen we anders genoodzaakt zijn de volledige aankoopkosten niet terug te betalen.

Pakketlabel kopen

In de onderstaande link naar de PostNL site  kan je een pakketlabel kopen om een pakket terug te sturen naar Dieren Vitaliteit. 

Voordelen van deze pakketservice zijn:

  • Je pakket kan worden gevolgd en is daarmee verzekerd tegen schade en/of verlies onderweg
  • Je pakket is normaal gesproken slechts 2-3 werkdagen onderweg. Je pakket is dus sneller retour bij Dieren Vitaliteit, en we kunnen dan ook sneller de retourzending aan je terugbetalen.

Link naar PostNL: https://versturen.dpd.com/versturen/pakket

Waardevermindering

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Na het vaststellen van een eventuele waardevermindering en/of de kosten die nodig zijn om het product weer te kunnen verkopen (denk hierbij aan bijvoorbeeld het resetten van video-, audio- en computerapparatuur) zullen wij dit bedrag aftrekken van het terug te betalen bedrag.

Product ruilen?

Helaas kunnen we geen ruilservice bieden via je oorspronkelijke order. Dat betekent dat je een nieuwe order moet plaatsen voor het product dat je graag wilt kopen.

Het te ruilen product kan vervolgens worden teruggestuurd conform de procedure ’Herroepingsrecht’. Lees de gehele procedure hier, maar in het kort betekent dat:

  • Dat je 14 dagen hebt om ons te melden dat je een product wilt retourneren
  • Dat je vervolgens 14 dagen hebt om het product terug te sturen
  • Dat je zelf de kosten voor de retourzending aan Dieren Vitaliteit betaalt
  • Dat we het aankoopbedrag van het product aan je crediteren conform de procedure zoals hier beschreven

Transportschade of verkeerd artikel ontvangen?

Controleer altijd of je het juiste artikel hebt ontvangen en of het niet tijdens het transport beschadigd is. Mocht je per ongeluk een verkeerd of beschadigd artikel hebben ontvangen, dan kunt je het binnen 14 dagen retour sturen. De kosten van het retour sturen zullen door ons vergoed worden. Voordat je het artikel retour stuurt, vragen wij je om eerst contact met ons op te nemen via e-mail: info@dierenvitaliteit.nl.

Vragen?

Heb je vragen of zijn er nog onduidelijkheden? Aarzel dan niet om ons te bellen of schrijven.

 


Levering & Verzendkosten

 

Wij doen zorgvuldig ons best om je bestelling zo spoedig te verwerken en te kunnen verzenden. Elke werkdag om 08.00 gaan de orders op pad naar de klanten. Onze ervaring is dat de meeste pakketjes dan vervolgens binnen 3 werkdagen bij je thuis geleverd kunnen worden, maar we kunnen dit niet garanderen. Denk eraan dat de meeste post- en pakketdiensten niet leveren in weekenden en op feestdagen.

Langere levertijd rond Black Friday, Sinterklaas en Kerst! 

Let op : Uit ervaring weten we dat de Post het altijd erg druk heeft in de periode rond Black Friday, Sinterklaas en Kerst. In deze periode zal er dan ook waarschijnlijk een langere levertijd zijn op je order. Houd daar dus rekening mee als je bestelt! Je krijgt altijd een Track en Trace link als je bij ons bestelt, waarmee je je pakketje in de gaten kan houden.

Zodra je bestelling is verzonden krijg je van ons een trackingnummer waarmee je de bestelling in de gaten kunt houden. Zo kun je het pakket volgen en weet je wanneer de bestelling voor jou klaarligt dan wel bezorgd gaat worden.

Verzendkosten

De vermelde prijzen op onze site zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten bedragen:

  • € 8,90 voor bestellingen tot 10 kg (aangetekend + verzekerd tot € 500,00).
  • € 18,00voor bestellingen naar het buitenland (aangetekend + verzekerd tot €500,00).
  • € 14,90 voor alle producten boven de € 500,00 (aangetekend + verzekerd tot € 5.500,00).
  • € 6,75 voor producten zonder apparatuur (normale verzending).

 

Langere levertijd

Het kan voorkomen dat bepaalde artikelen niet op voorraad zijn, dan wel dat ze worden geleverd direct via de leverancier of via een ander samenwerkingsverband. In deze gevallen kan de levering van je bestelling iets langer duren. Mocht de bestelling vertraging oplopen, dan sturen we je per mail een berichtje (let op: afhankelijk van je instellingen kunnen deze mails in je spam mailbox terechtkomen).

Een enkele keer is het artikel dat je besteld hebt niet meer leverbaar, we zullen dan ook contact met je opnemen. Aan de beschikbare voorraden die op de website vermeld staan, kunnen geen rechten worden ontleend. Deze indicatie op de site is geen garantie voor beschikbaarheid.

 

Meer info over de bezorging door DPD

De pakketbezorgers van de DPD bezorgen van ma. t/m za. van 8.30 tot 18.00 uur. Je wordt door de DPD geïnformeerd over de dag en het tijdvak waarin de bezorging zal plaatsvinden. Je kunt je pakket live volgen via 'Mijn pakketten'.

Staat DPD op de stoep en er is niemand thuis? Dan laat de DPD bezorger een 'niet-thuis-bericht' achter en bezorgt de DPD je pakket bij de dichtstbijzijnde Pickup parcelshop. Het kan weleens gebeuren dat vanwege externe factoren een pakket wordt bezorgd bij een andere parcelshop. Ze proberen echter altijd de parcelshop te kiezen bij jou in de buurt. 

 

Meer info over de bezorging door PostNL

De pakketbezorgers van de PostNL bezorgen van di. t/m za. van 8.30 tot 18.00 uur. Je wordt door PostNL geïnformeerd over de dag en het tijdvak waarin de bezorging zal plaatsvinden. Je kunt je pakket live volgen via 'Mijn pakketten'.

Staat PostNL op de stoep en er is niemand thuis? Komt het bezorgmoment niet uit? Bekijk hier wat je kunt doen.

 

Let op: haal je je pakket niet op, dan  wordt het pakket na een aantal dagen teruggestuurd naar ons. We zijn dan genoodzaakt extra verzendkosten in rekening te brengen voor retourkosten en het opnieuw verzenden.

 

Vragen?

Heb je nog vragen of zijn er onduidelijkheden? Neem dan gerust contact met ons op!